Aku Gagal

Salam buat semua pengunjung blogku.


Fail
Aku Gagal
Agak kecewa hari ini. Mungkin kalo anda tidak menjalani HIDUP SEORANG BLOGGER kurang paham, rasa kecewa yang aku rasa ini. Selama 6 hari aku bertahan untuk membuat posting yang konsisten. Tetapi pada hari yang ke-7 aku gagal. Huhuhu sangat sedih. Kecewa dengan diri sendiri. Sebenarnya selama beberapa hari ini aku cuba membuat 2 kali posting dalam sehari. Iaitu pada pukul 12 tgh malam, dan 12 tgh hari. Ini bertujuan supaya blogku ku tidak kesunyian tanpa tetamu yang hadir. Tanpa kehadiran kalian sapalah blog ini. Tips ini pun aku baca dari blogger-bloger yang dah senior yang mengatakan  perlu membuat konsisten posting. Barulah ada orang sudi nak menjenguk blogku.

Tak ada lah ramai mana, tetamu yang hadir di sini. Berapa kerat jer lah. Tetapi aku amat menghargai kesudian kalian menjenguk ke sini. Setiap kunjungan dan comment dari korang semua memberi semangat kepada diriku untuk terus membebel di sini. Setiap hari balik dari kerja mesti kalut nak on lappy, sebab nak tengok ada komen dari kalian tak? Macam orang tunggu surat cinta plak.

Kenapa saya gagal membuat entry pada pukul 12 tengah hari tadi? Draft dah buat semalam. Mengarang poem tau semalam. Jangan main-main. Aku karang sendiri poem tu, tanpa pertolongan En Google pun. Mengarang sampai larut malam. Tapi ragu-ragu sama ada nak posting atau tidak. Malu plak rasa nak publish poem aku tu. So just save jer dulu. Mana tau datang idea semasa buat kerja kat opis nanti. Tetapi malangnya opisku, terputus hubungan dengan dunia luar lah plak tadi buat seketika. No network. Aduhai, bajet nak buat entry tentang 'breakfast' pagi tadi. Dah tak ada network tak dapet lah den nak menolongnya.

Pasang balik keazaman untuk hari esok. Harap-harap aku tidak gagal lagi di masa akan datang. Jengah sini setiap detik 12 ye. Membaca entry baru ku, sebelum beradu dan baca lagi sebelum lunch di siang harinya. Kehadiran kalian memang sangat aku nantikan.


psstt...pssst..tidak boleh gagal lagi jika aku mahu meneruskan HIDUP sebagai SEORANG BLOGGER



picture source google image

7 comments:

Anonymous said...

Salam

saya tertarik untuk komen memandangkan saudara/saudari (cuba cari di who i am tapi masih tak tahu nama atau jantina, maaf berkata begini) tak semestinya perlu buat 2 entry setiap kali hingga terputus atau terganggu dengan aktiviti rutin. jika nak up traffic, kena rajin buat blogwalking dan tinggalkan komen. blog ni dah ok. tapi masih ada sikit perlu perbaiki lagi.

jangan putus asa atau kecewa ya. teruskan berblogging ^_^
maaf jika tersalah kata. saya berkongsi pengalaman.

khairolghani said...

its ok..dulu pernah gak berazam nak update hari2..tapi kalau dah tak de masa terluang,tak kan nak paksa diri

ISZA said...

selalu belajar dari kegagalan..

Lina Rahim said...

Ya Allah Noreed karang sendiri ke poem..mak aihh rajinnyaaaaa...tu la, tengok Noreed rajin betul post entry, sampai saya tak terkejar nak baca..tapi yang bagusnya, tiap2 masa orang akan jenguk blog Noreed..anyway, jangan sedih2 la..ok la tu,baru sehari je tak dapat post..hehe

noreed said...

to aniza: thank u so much 4 ur advise. really appreciate it. mmg nak slalu BW, tp tu lah slalu tak sempat. kalo sudi bleh lah beri tunjuk ajar ape kekurangan yg perlu sy perbaiki. thanks again :)

p/s:lupa plak, sy ni saudari or cik. just call me noreed :)

noreed said...

to khairol:hehehe, susahkan nak keep up utk displinkan diri sendiri.

to cikgu isza: mmg dlm prs belajar ni cikgu. blajar utk jdkan blog sy sehangat blog cikgu :)

noreed said...

to lina: hehehe jgn lah kagum sgt. malu i, u ni.kehkeh. tak de lah byk sgt posting sy, lina. blog org lain 4 entry sehari. begitu kagum dgn time management and idea kreatif mereka.

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino