Yang Pahit Pasti Berganti Manis

Salam buat semua pembaca blogku.

Jiwang tak tajuk entry aku kali ni. Mesti kepada yang slalu jengah blog aku mesti cakap "Apehal Noreed ni, dah bengong sangat ke sebabpaging yang tak jadi tu" Hehehe..dont worry my friend Im still OK.

Tidak dinafikan semalam aku agak tertekan dengan paging yang aku nak buat tak menjadi seperti yang dikehendaki. Aku dah siap-siap buat blog baru, jika plan A aku dengan bantuan sepenuhnya oleh Didzy tidak menjadi. Tetapi Didzy dengan pantasnya telah datang rescue diri ku yang terkapai-kapai ni. Tetapi maaf ye Didzy, saya tidak berkesempatan untuk godeh lagi solution yang yang telah diberikan itu. Nanti insyAllah di waktu lunch nanti akan ku godeh sehabis mungkin. Muaahh....thank you so much.

Dalam keadaan tertekan tu, aku buat blogwalking ke rakan-rakan blogger ku yang telah update blog mereka ketika itu. Tajuk entry baru dari Kalam Hati, agak menarik dan memanggil-manggil diriku untuk menjengah. "PERADUAN TEKA GAMBAR DITUTUP DENGAN RASMINYA..DAN KEPUTUSANNYA...". Aku ada mencuba nasib untuk contest yang julung-julung kali diadakan oleh blogger Kalam Hati. Dan bila aku baca entry tu, aku speechless jap.Sebab nyer, sila rujuk gambar di bawah ni:-




Yeaah! Yeah! Saya menang. Sebenarnya beberapa hari lepas blogger Kalam Hati, telah buat peraduan teka gambar. Dan syarat pertandingan itu ialah teka dengan tepat gambar yang telah dikaburkan dan jawapan mesti berbentuk pantun. Masa nak karang pantun ni lama gak aku termenung depan lappy. Nak tau pantun yang aku reka tu? Hehehe jangan gelak ye.

belum pernah bertendang mata
tetapi blogmu buatkan ku terpaku
puas sudah ku tenung sampai juling mata
meja kecil pengganti rehal jawapan ku

Tahniah juga buat pemenang yang lain Amirsyah, Ifa@tiefazatie dan Jo Qusary. Menurut blogger Kalam Hati tak lama lagi akan ada GA dengan hadiah yang lebih grand lagi. Makanya jangan lupa usha-usha slalu di blog Kalam Hati, untuk merebut peluang hadiah GA yang grand tu. Terima kasih kepada penganjur GA ini iaitu kak Wan Haryati pemilik blog Kalam Hati.


psstt...psstt...makanya jika kita ditimpa kesusahan, bersabarlah dan terus berusaha untuk menyelesaikannya. Kerana  sesuatu Yang Pahit Pasti Berganti Manis =)

13 comments:

eMMe said...

wow~ ur lucky gurl noreed, congrate~

My Little Diary said...

tahniah!!!... huhu

Didz said...

ahem..:) kita tengok mcm dah ok je tu..hehe

tahniah sbb menang..yay! mmg murah rezki, Alhamdulillah.^^

MasZuber said...

nanti nak berjalan la ke blog kalam hati..:))

noreed said...

to emme:hi emme.alhamdulillah rezki, tak sangka jugak. nnt emme rajin2 jengah blog kalam hati, bakal ada GA yg lbh grand.

noreed said...

to my littleDiary:thanks, dear.

to MasZuber:jom, jom kita gi sama2 ek. hehehe

noreed said...

to didzy: hehehe, ha`a dah ok. duk pulun buat waktu lunch tadi. Thank u so much didzy

ehem... dah tukar gambar avatar ye?

Didz said...

you're welcome, noreed. Adeh, siannye gunakan waktu lunch nak ushakan blog ni...moga2 usha tu berbaloi sngt2 nnt.. ;)

Haha, yup..ni avatar sewaktu kita mula2 blogging dlu. Ntah tetiba je rsa nak jd classic kembali..hehehe

Kalamhati said...

Pahit kan manis jua akhirnya..eceh..hehe

sori akak baru dapat jenguk..agak kebizian arini..tq so much sebab buat entry khas ni..huhu terharu lak..padahal wat contest ciput je..

Neway, thanks sbb sudi jadi pengunjung dan pengomen blog akak..keep in touch ya!mmuah

velasrizal said...

bersusah dulu bersenang kemdian.. tak gitu..

Iklan Deepavali FINAS 2010 Cetus Kontroversi Perkauman?

noreed said...

to velasrizal: betul, betul, betul :)

noreed said...

to kalamhati: ur are most welcome. kita saling ziarah-menziarahi ye kak.tak kira lah contest ciput ke besar, bila kata menang tu, rasa gembira tak terkata...hehehe

noreed said...

to didzy: wah kembalikan nostalgia blogging ye? hehehe. rasanya mcm berbaloi, paging tu pun dah hampir siap. tgk lah sape cikgunya kan? thanks dear...muaahhh

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino