Deepavali @Korea

Hallo happy weekend everybody...

Semalam on the way balik dari rumah cousin aku Nadiah,  kita orang berdua dah kelaparan. Hmmm.... mau makan apa ye? Nadiah suggest kita orang gi makan makanan Korea. Aku memang dah mengidam nak makan Korean meal dari beberapa mimggu lepas lagi. Plan nak gi last weekend, tapi dah Nadiah sibuk nak uruskan hal family dia untuk menunaikan haji, plan last weekend terpaksa kami postponed. Makanya, minggu ni dah alang-alang both of us kuar bersama and berada di KL ni, jom lah execute plan yang terunda minggu lepas tu. Lets go to The Gardens.

Sebab apa gi The Gardens, sebab kat food court dia ada stall yang jual makanan korea yang halal, murah dan sedap. Nyum, nyum, nyum. Nama stall tu Sam Sam Kitchen. 'Ajuma' (panggilan auntie untuk orang Korea) memang from Korea. Kiranya bukan Korea celup lah.



Aku order Sun Dubu Jigae (Rice + Kimchi Taufu Soup With Seafood) and Nadiah order Galbi Set (Rice + Misou Soup  + Beef Black paper) . Both of our meal didatangkan with 2 side dish  kimchi and potato cube. Pada aku banyak gak lah meal portion yang diberi. Terutamanya daging black paper yang cousin aku makan tu. Cousin aku warning kena habiskan, sebab dia yang belanja. Hahaha, awal-awal dah warning sebab aku memang slalu makan tak habis. Nasib baik abis, even in slow mode.

"Thank you, Nade belanja I makan. Muuaahhh"


 Lepas makan, kita orang lari jap gi Mid Valley sebab aku nak cari shampoo kat Watson. Coz kat The Gardens ni tak ada Watson. Semua pun butik-butik untuk golongan elit. Dia nyer supermarket pun Robinson.
Sambil-sambil on the way ke Mid Valley tu jumpa beberapa Kolum yang menarik. So apa lagi, snap!Snap! Snap lah. Walaupun guna camera phone jer. Kolum kat Mid Valley ni lagi cantik design dia dari The Gardens.

Selesai membuat pilihan untuk membeli shampoo apa yang aku nak beli untuk rambut aku yang bermasalah ni, kita orang pun cepat-cepat lari semula ke The Gardens. Rushing sebab tak mo exceed 3 fisrt hour. Hahaha kedekut kan, tak mo bayar parking lebih? Nasib baik tak lebih. Miracle pun ada. Sebab kalo kami berdua kluar  especially ke shopping complex memang slalu nyer 'menyanyah'. Two thumbs up for both of us. Hehehehe....


psstt...pssttt...beli shampoo TreSemme (Anti Breakage), untuk problem rambut gugur aku ni. Korang ada cadangan shampoo lain tak?

1 comment:

Ryoki said...

pernah pegi Seoul Garden tk??? situ pon best jugak.... makan secara buffet...

entry baru Kerjaya Pilihan | Kenapa Ada Yang Menentang?

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino