72 Jam? Kenapa Tak 24 Jam?

Hallloo...halllooo....pagi Isnin menjengah lagi hari. Selamat menjalankan tugas masing-masing ye. Jangan Monday Blues....Datang awal ke opis hari ini untuk update blogku yang dah lebih tempoh 24 jam tak berusik. Sangat rindu...Addicted sungguh aku dengan blog skrang.

Hari Sabtu call lah helpline telekom untuk report masalah telefon rumah and streamyx rumah ku ini. Aku tak call no yang 100 tu, aku call no ni 1300888123. Sebab nak call guna handset. Yang 100 tu bleh call guna tepon fix line. Macam mana mau tepon guna fix line dah tepon rumah ku tak bernyawa.

Sepanjang perbualan aku dengan operator ni aku berpuas hati lah sket. Siap minta maklumat tambahan untuk reportkan skali masalah streamyx aku. Kalo ada button 'Like' macam FB dah ku click dah. At the end of conversation dia bagi no report. Ha! Kan senang. Tak delah macam aku call 100 tu. Setiap kali aku call kena citer semula, sebab aku tak dapat no report. Kadang-kadang tu aku ingat lah nak tanya no report, tapi kadang-kadang tu bila aku dah bebel panjang-panjang citer masalah aku dah tak ingat dah nak mintak nombor report. Next time call kenalah citer lagi.





Tapikan sangat sedih sebab tempoh untuk dia orang bertindak adalah selama 72 jam. Ha! 3 hari. Aduhai, sehari aku tak ada internet, macam setahun lamanya. Stress sungguh aku rasa. Kenapalah lama sangat korang boleh take action ni. Tak mo ke tukar polisi pelanggan korang? Most of customer service now take action in 24 hours. Tak pe lah aku cuba bersabar ye....harap-harap boleh selesai dengan cepat.



psstt...psstt...blog ini akan berhabuk sket ye kawan-kawan. Dont miss me too much...hahahaha prasan...

picture credit to www.shutterstock.com and www.123rf.com

8 comments:

My Little Diary said...

biasa lah... TM mmg camgitu... he3x

entry terbaru "disana menanti disini menunggu"

Lina Rahim said...

apa nak buat..skilled staff tak ramai, tu yang lewat aje servicenya..

noreed said...

to mylittlediary:produk dia bagus, tp tu lah khidmat pelanggan dia haisshh..tak tau lah nak habaq. kdg2 tu nak explain produk dia org sendiri pun tak tau. mcm mn tu????

noreed said...

to lina:dia org ni hired byk sgt vendor. nak pantau jadi susah.mangsanya customer.

gadisBunga said...

depa kene hire staff ramai sikit...

noreed said...

to gadisbunga:jom lah kita apply buat part time job..

MasZuber said...

hehe

3 hari bekerja.. 72 jam bekerja..

noreed said...

to mas: hehehe dah jadi kurang 48 jam. pantas dah skrang....suka,sukaa

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino