Tahun Baru Bersama 4 Big Things

Selamat malam buat semua.

Tinggal beberapa jam saja lagi, tirai 2010 akan diturunkan. Dan tirai 2011 akan dibuka. Rata-rata blog mengucapkan tahun baru sambil bertanyakan azam tahun baru masing-masing. Tidak kurang ada blogger yang berkongsi azam mereka bersama pembaca. Hmmm, aku mahu tulis tentang apa ye?

Azam? Friendly speaking aku tidak suka membuat azam. Aku lebih suka mengantikan azam itu sebagai to do list! Pelik kan aku ni. Apa to do list aku tu, biarlah aku simpan sendiri. Selalunya, tidak lah sesuatu yang besar. Bukan lah nak jadi CEO nak tawan puncak dunia. Hohohoho, susah sangat benda tu. Tak tercapai akal ku. Tetapi cukup sekadar untuk aku terus menjalani kehidupan ini dengan lebih bermotivasi dan bersemangat. Dan bila antara to do list aku tu berjaya aku tick sebagai DONE, it keep me motivate to keep on going.

Tadi aku tengok satu citer kat 702(dulu Hallmark, skrang dah jadi DIVA tak silap aku). It a good story sebagai motivation untuk melangkah ke tahun baru ni. In that movie, it told me to have a perfect and wonderful life we must have must have 4 big things:
  • Health
  • Career
  • Money
  • Love
So di dalam to do list aku tahun ni, pasti akan ada kesinambungannya dengan 4 big things berikut. Ni karang ada plak yang melenting menegur, agama mahu letak mana? Sabar ye bagi aku explain sampai noktah terakhir.

  • Health - Di saat-saat akhir tirai 2010 mahu diturunkan, graph kesihatan aku menjadi merundum ke bawah. Kecewa memang kecewa. Tetapi sampai bila aku mahu kecewa. Its ok if I have to take the supplement for the rest of my life, I will take it. Sebab aku mahu sembuh. Aku mahu buat semula apa yang aku suka. I will fight for it.
  • Career- Yes I have a job. But I will turn it to career. Kerana kerja adalah benda yang dibuat dari pukul 8-5 untuk dapat duit di akhir bulan. Tetapi karier tidak. Karier adalah buat sesuatu yang kita suka. Tipu kalo aku kata aku tidak akan ada rasa malas untuk berkerja, bosan dengan opis politik, penat dengan ragam rakan sekerja. Hallo! Aku manusia biasa bukan robot. Tahun 2010, aku banyak diserapkan di dalam projek-projek yang kritikal. Mungkin tahun 2011 I will ask my boss to let me lead the project. Oh! tidak lupa gak karier di dalam bloging ni. Tiada hasil yang lumayan tetapi aku perolehi keseronokan dan kepuasan. Itu lebih penting.
  • Money - Bukannya tidak bersyukur dengan kewangan yang aku ada skrang. Tidak lah sesenang mana, tapi aku tidak merempat. Cuba mencari yang lebih lagi di tahun 2011. Memang selalu pun menduduki carta teratas di dalam to do list aku. Hahahaha!!!!
  • Love - Well I'm not so lucky in term of love. You know what I mean. Too much heart broken, sampai aku dah rasa kebas. Sebenarnya malas mahu pikir, tapi masih mahu selitkan iye dalam to do list aku tahun ni. Untuk buat to do list di syarat yang keempat ni memang agak sukar. Tetapi love dari family, rakan-rakan dan tak lupa juga dari rakan-rakan maya ku di sini, really make my day. Muaahh, thank you so much.
To do list yang remeh telah aku siapkan berpaksikan 4 big things dan diiringi dengan doa. Dugaan pasti ada, kesedihan pasti ada tetapi insya-Allah akan disulami dengan kegembiraan. Apa yang penting terus melangkah tanpa henti walaupun perlahan.Semoga to do list aku pada tahun 2011 akan banyak bertanda "DONE"

Kaki itu  akan terus melangkah
Selamat tahun baru buat semua. Semoga segala keazaman yang dipasang akan terus bernyala-nyala sehingga ke akhir tahun 2011.

12 comments:

Kalamhati said...

Selamat tahun baru noreed!..akak doakan apa yg dihajati akan dimakbulkan Allah..=)

noreed said...

selamat thn baru buat akak juga. terima kasih atas doa tu. same goes to u, semoga apa yg dihajati dipermudahkan dan dimakbulkan

Cikgu Fonik said...

salam,

selamat tahun baru masa makin pantas tahun ini harap dapat catch up

noreed :)

RETURN TO SANDAKAN

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

selamat hari baru...dan tahun baru ye...semoga apa yg di listkan akan bertanda DONE...hoyeeee....

noreed said...

to gentleman frog: happy new year buat encik katak yg pandai menulis ni. hehehe. sama2 kita catch up ape yg dihajati ye.

noreed said...

to ladyzul: selamat thn baru :) insya-Allah same goes to u.

eqbalzack said...

TAHNIAH! NOREED PEMENANG BERTUAH GA "SERBA SATU"...

JANGAN LUPA EMAILKAN NAMA & ALAMAT PENUH SEBELUM ISNIN [3/1/11] UNTUK URUSAN POS HADIAH...

TQ

noreed said...

hoyeahh...hoyeahh...thank u so much encik eqbalzack. rezki di thn baru. i will email it now.

Muhammad said...

huhu...tahniah2..

noreed said...

to matika: ape yg tahniah nyer ni???

gadisBunga™ said...

'to do list' sounds firmer than 'azam'. i like! :)

noreed said...

to gadisBunga:yup that why sy lg suka guna to do list.n bila dah tick with 'DONE' it motivate me

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino