Pengembaraan Raya Bermula

Hallllooo...halloo...
Masih di dalam flight. Baru pas makan nasi lemak. Ada option omelette or nasi lemak. Dah tekak melayu kan so aku pilih jer lah nasi lemak. Lapar pun ye jugak. Ok kita sambung citer tadi. 
Banyak tak beg kita orang?!?!
Tiba di airport tadi lebih kurang pukul 7 pagi. Terus pergi ke kaunter F untuk lakukan proses check in. Wah ramai jugak orang i travel di hari raya ni. Err I mean melayu ye. Wah panjangnya queue. Kita beratur dengan penuh sabar ye adik-adik sekalian.
Empat-empat orang dari kami check in sekali. Terutamanya aku, adik aku dan Jiji. Sebab nya ticket kami beli serentak. Nadiah check in selepas tu, tapi kami berharap dia boleh adjust kan supaya kami boleh duduk skali. Maklumlah beli semasa promotion tak leh pilih seat ye. Redha jer dengan apa yang  dapat. 

Alamak rosak plak mesin tagging bag tu. Lama gak kami tersadai kat kaunter tu. Tapi disebabkan mamat ni berjanji want to try his best untuk letakkan kami berempat di seat yang sama, kami pun relax jer. Lagipun masa panjang.
Nama mamat ni Firdaus. Service tip-top full 5 star for u. Dia siap ingatkan kita orang lagi hand luggage tak bleh lebih dari 7 kg. So kita orang pun mintak dia tolong timbangkan hand luggage kita orang yang penuh berisi makanan tu. Alamak dah 11 kg. Kena transfer ke beg aku yang ringan sket. Currently hand luggage aku hanya seberat 5 kg. Jiji nyer hand luggage plak 8 kg.  Ok-ok jom lakukan proses pemindahan barang.

Pindah kan separuh makanan kat beg ak
Oh ye perkhidmatan train sedang di dalam proses upgrading ye sehingga tahun hadapan Kena lah kita naik shuttle bus ye. Jiji kata macam naik bus untuk pergi class plak. Oh sebelum tu, semasa proses check in for hand luagage, beg aku ada masalah sket. Kena bukak untuk diperiksa. Ada barang yang mencurigakan. Ada pencil box adik aku. Hmm tapi setelah diperiksa tak ada apa-apa pun. Lepas dengan selamatnya.
Perut dah mendendangkan lagu ‘Dendang Perantau’ di pagi raya ni. Jom lah kita cari makanan untuk mengalas perut.Hmmm tak tau nak makan apa, just minum Hot Mocha jerlah. Mereka yang lain minum Hot Chocolate. 
Ok semua pun dah setle, jom kita pergi ke gate C27. Setelah habis proses checking semua, kami melepak di lobby (lobby ke nama nyer ek, aku kurang pasti lah plak) lebih kurang 10 minit. Alamak nak terkenc... lah. Sabar-sabar kena tunggu naik flight baru bleh melangsaikan hajat.  

Posing jap sementara tunggu gate bukak
Bila dah berada di atas flight, masih lagi menungguh penumpang-penumpang yang connection flight dari London. Sempatlah gi toilet dulu sebelum kapal terbang take off. Hehehe disebabkan kalut-kalut nak gi aku termasuk toilet yang bisnes class. Aku pun tak tau yang aku dah terjah salah toilet. Sehinggalah bila cousin aku nak gi toilet plak, pramugari tu minta dia pergi toilet yang lagi satu. Hehehe sian Nadiah termalu sekejap. Tapi tak pe after that dia bleh berborak-borak dengan steward comel di depan toilet.
Ok sudah ngantuk, nanti kita sambung citer lagi ye kawan-kawan....
While Nadiah tengok movie, "Toy Story 3"...aku sibuk draft blog.

Psstt...psstt... di dalam flight ni hanya kami berempat sahaja Melayu(di samping pramugari dan pramugara yang cun). Yang lain mat saleh dan ramai orang India.  Sebelah aku seat kosong. Bleh lah buat kuak lentang jap lagi.

No comments:

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino