Day 2 In Sydney: Part 2

Hallloo semua. Apa macam weekend? Apa aktiviti korang semua? Hmmm I did something. Tapi itu citer di entry yg lain ok. Kerana aku mahu sambung entry penggembaraan Ausi ku. Kita sambung citer dari entry yang lepas iaitu;  Day 2 In Sydney: Part 1

Bagi mengelakkan kekeliruan: Entry berikut adalah entry yang backdated. Sila rujuk kepada tarikh di permulaan setiap entry untuk mengetahui tarikh yang tepat peristiwa ini berlaku.

19 November 2010 - Setelah selesai menjamu selera di Sydney Fish Market, kami pun mula beredar. Sebelum tu kami amik air sembahyang dulu. Dah masuk Zohor dah waktu tu. Nak sembahyang di mana itu kita pikir kemudian. Yang penting amik air sembahyang dulu. Aduhai ramai lah plak orang kat toilet waktu tu. Tourist dari Cina ramai betul waktu tu. Dah lah 'kamar kecik' nya tiada paip air, kenalah bergilir guna botol yang kami bawa untuk refill air. Ingat nak solat di parent room. But the parent room is so dirty and smelly lah plak. Keluar dari  Sydney Fish Market, across the road ada padang. Hmm oklah kita solat jer lah kat sini dulu. Kereta yang lalu lalang tengok jer. "Dont worry we dont do any harm here."

Sempat plak Nadiah snap gambar kita orang tgh solat ni.
Dah setle semuanya kami ke Queen Victoria Building (QVB) salah satu building lama yang telah dijadikan shopping complex. Kalo survey kat dalam internet, antara tempat yang perlu pergi untuk shopping adalah QVB. Kat sini ada banyak butik-butik barang branded. Harga paham-paham jer lah, lagi-lagi kalo convert kan. Tapi korang tau aku shopping apa kat sini? Hehehehe hanya lah sebatang mechanical pensel. Ada satu kedai stationary best, kikki.K. Memang aku tidak tahan godaannya. Bila convert harga pencil tu ke RM, people will think I`m crazy. Hahaha. Biarkan asalkan aku puas hati. Walaupun sekadar cuci mata kat dlm QVB ni tapi puas hati dapat gak jejakkan kaki di sini. The building really old but so artistic Disebabkan dah dekat nak Krismas, di tengah bangunan ada Krimas tree yang sangat tinggi hingga mencecah tingkat tertinggi.

Posing jap sblm masuk ke dalam QVB

Inside QVB

Under the Christmas Tree



If go to QVB, jgn lupa try kacang bersalut madu. Sedap!!!

Kejap jer masa berlalu dah pukul 5. Kedai pun dah nak tutup. Kami pun beredar dari situ untuk agenda terakhir kami. Iaitu melawat Sydney Tower. Jom tengok bandar Sydney di waktu malam pada ketinggian 304 meter.Pergi awal ingat nak tengok sunset. Tapi nasib tak menyebelahi kami. Cuaca agak mendung pada waktu itu, we cant see the sunset. Tapi dah alang-alang sampaikan, so kami just tunggu jer sampai malam. And when the night comes, the view is amazing. But the camera lense can`t really capture it.


Kota Sydney di waktu siang

Kota Syney di waktu malam
Hmmm aku selalu terpikir perkara ni especially during vacation.Walau secanggih mana teknologi yang ada, tetapi tidak akan sama dengan pandangan dari kaca mata yang dianugerahkan-Nya.


Extra photo:



Tak dapat beli brg kat butik Guess, gambar pun jadilah

Ala-ala Istana Budaya. Ada show waktu ni, orang beratur sampai ke luar.


Apple office so cool!!! Looks like aquarium
psst...psstt...our green bag penuh dengan bekas botol air mineral dan semasa nak naik ke Sydney Tower, guard yang periksa beg kami terkejut dan berkata; "Wow You got so many bottles in here." Hahaha, malu betul waktu.

5 comments:

Lina Rahim said...

QVB tu cantiklah bangunannya, luar dan dalam cantik..

noreed said...

ha`a cantik QVB tu. if berpeluang ke sana, jgn lepaskan peluang ke QVB. kalo tak beli pun snap gambar pun jadilah...huhuhu

Farhana said...

woow cantik QVB tuuu haihs bile la mau pegi ni.. tingin nk g ausie... :P

noreed said...

jom kita menabung mummynana, spy dpt gi jln2 :)

Eyka said...

wah2~ bestnye~:)

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino