Wednesday Is Beauty Night

05 August 2010 - Semalam aku mengisytiharkan setiap malam Rabu ada "Malam Kecantikan". Hahaha apa tu? Sabar-sabar let me explain. Every Wednesday nigth I will do routine untuk memanjakan diri.

Manjakan diri macam mana plak ni? Jika anda berjantinakan perempuan rasanya anda dah paham maksud saya. Sorry guys, n3 kali ni more to women. Maksud manjakan diri tu ialah aku nak treat special care for myself. Will put on mask on my face, will do scrub, put lotion and macam-macam lagi lah. Not only kecantikan but also untuk kesihatan.


So semalam sebagai permulaan, aku put on mask and drink milo with oat. Aku guna massage mask dari brand Etude (moistfull). Really like this mask sebab dia bleh jadi mask or nightcream. If you want to use as nightcream, just apply with thin layer only. Nanti besok pagi bangun, muka rasa licin jer. Mask macam dalam bentuk gel and bau dia menyenangkan. Mean, tak lah wangi sangat or busuk. One more thing yang paling penting ialah mask ni murah. Satu jar besar (yang boleh pakai berbulan-bulan) dalam RM30 lebih jer. Etude is a brand from Korea. Aku ni memang fanatik sket kalo brand from Korea or Japan. Sebab most of their product slalunya banyak guna bahan semulajadi, berbanding produk Mat Salleh lebih banyak chemical. Moistfull, massage mask ni, adalah extract from Baobab Tree. The tree is good for store water, so with this mask it can moisture ur skin. Lagi pun it reach with vitamin C. Ni SA tu lah yang duk promote kat aku n adik aku mase nak beli tu. Dah lah SA ni kata mata aku besar, haiisshhh!!!

 Boabab Tree
Picture source from: nationalgeographic.com

Kenapa plak minum oat? Oat is good for reduce your cholesterol level. Aku tak tau lah tahap kolestrol aku tinggi ke rendah. Tapi aku rasa macam tinggi jer. Last month opismate aku gi test cholesterol, semua pun tahap cholesterol tinggi.. Sedangkan kurus-kurus jer dia orang tu. Btull lah org kata, orang kurus ni slalunyer cholesterol tinggi. Sebab kurus, so makan tak sedar diri. Aku dah lah suka sangat makan benda-benda bergoreng ni. Fun fries, kerepek, ayam goreng, keropok...nyum,nyum sedapnyer. Maka, malam ni
milo = + oat - gula

 

Tapi kenapa pilih hari Rabu. Sebab hari Rabu kat Astro ada America Next Top Model. So bila tengok model-model yang cantik jelita tu can motivate myself to look beauty and healthy.

Akhir kata sebelum aku menamatkan n3 aku kali ni, let`s joint me for beauty night on Wednesday.

2 comments:

Unknown said...

kakyong sejak dah anak 3 ni...
dah takde ruang utk beauty night..
mai la dtg rumah , leh la tolong2 treat me beauty spa... ;)

noreed said...

ajak lah 2 heroin akak ber'beauty' night bersama.hehehe

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino