Tangan Keras Buat Kraftangan

Hallo dan salam buat semua pembaca blog ku. Terima kasih sudi menjengah lagi di sini.

potpuri


Gambar di atas adalah hasil kerja tangan dari seorang yang 'keras tangan' dan tidak tahu menjahit tetapi ada hati nak buat projek kraftangan. Hahahah. Tu merupakan projek aku hari Ahad lepas. Semasa membuat kerja-kerja pembersihan bilik terpandang bekas potpuri yang dah lame tu. Tak ada nak buat ape pun hari Ahad tu, makanya aku gunting bekas potpuri ku yang dah lame dan agak boring untuk ditatap tu. Dari satu potpuri dapat 2. Dulu tersadai jer kat atas almari aku. Tetapi skrang dah bleh tergantung kat muka pintu nak masuk bilik.

Lama btull aku buat benda ni, dari kul 2 sampai pukul 9 malam. Sedangkan jahit ribbon and tambah bulu-bulu pink kat bawah tu jer. Dahnya aku memang fail bab-bab menjahit ni. Oh! ye break sekejap jumpa member aku. Terlupa janji dengan dia pukul 3 aku ingat pukul 4. Haish!!! Tu lah ralit sangat buat benda tu.

Walaupun tersenget-benget apa yang aku jahit tu, tapi kira orait lah buat orang yang tak reti menjahit macam aku ni. Yeaah...skrang ni bilik ku wangi bau "Teddy`s Dream"


pssttt...pssttt...ni kalo Lina tengok ni mesti dia gelak guling-gulingnya. "Lina jgn gelak tau, senyum kambing jer boleh...hehehe"

12 comments:

Cikgu Fonik said...

salam,

dulu igt potpuri ada kena mengena dgn potato tapi rupanya tidak, ia bahasa Perancis.

TOO MUCH TV IS HAZARDOUS

noreed said...

walaikumsalam en frogie.
hahahah, mcm mn bleh pikir mcm tu? jauh benar lari nyer tu.

gadisBunga™ said...

eh. keras ke tangannya? kenapa nampak cantik mcm lovely lace punye je? siyes ni. :D

Lina Rahim said...

Eh eh apa nak gelak pulak..Lina pun mak kutuk tangan kayu tau..senyum kambing pun tak ek..

tapi kagum lah, sebab dari kol 2 sampai kol 9 boleh ngadap benda yang sama..heee..kalau Lina memang dah berpinar mata

abigemok said...

potpuri tu apa sbnrnya? Zku lg teruk. hahaha

p/s: Tonton Dawson's Creek Tv Show Online

noreed said...

to gb: jarak jauh mmg lovely lace, kalo jarak dekat....tak tau nak habaq mcm mn.heheheh

noreed said...

to lina: hehehe kita mmg mcm tu, kalo tgh suka buat something bleh jer mengadap berjam2.

noreed said...

to kyubi: aik, betul2 tak tau ke, guraun semata ni? sy bgtau jer lah ye, alah benda yg bau wangi tu...

norh said...

usaha tangga kejayaan..he he..sabarnya awak..

MasZuber said...

bulu pink tue saya amat suka!

suka suka suka :)

noreed said...

to norh:sbb benda yg suka wat bleh lah bersbr, cuba kalo tak suka ku tinggalka jer di situ..ehehe

noreed said...

to mas:bulu pink tu kan dah berthn simpan. dulu rasanya beli nak buat something tp tergendala tak buat.

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino