Kenapa Part 2: Kenapa Tulis Blog?

Salam buat semua.

Di dalam kereta menuju ke sesuatu destinasi. Seorang kawan bertanyakan kepada ku;

"Kenapa you tulis blog?"

Aku diam buat beberapa saat. Ada pelbagai sebab di mindaku yang memang sedia berkecamuk sebelum itu. Akhirnya aku bersuara;
"Sebab I want to give,instead of I sentiasa menerima why not I be the giver"

Dan dalam hati aku berbisik,
"Jika kita tidak berapa bahagia, mungkin dengan membahagiakan orang lain kita akan memperolehi kebahagian yang tersirat."


psssttt...pssttt...dulu-dulu aku searching info di blog orang (in fact skrang pun still did it) . Sehinggakan nak tau tempat makan sedap pun aku search blog. Aku harap sekarang blog cikai ini sudah boleh  masuk kategori memberi.

16 comments:

MasZuber said...

tq for still blogging.

u indeed a giver now. stay truth to yourself and keep blogging.

i like...

hysman said...

segala yg lahir dr buah fikiran bila dizahirkan dlm penyampaian bertulis or percakapan dah dikira memberi awak... hehe...

noreed said...

to maszuber: i liiikkkkeeee u too. buat kan saya asik nak gi bertandang ke blog awk jer.

noreed said...

to hysman: hmm btull gak kan...

Ujang9897 said...

yeehaaa..saya menulis blog sebab suke bebel..hehe..

noreed said...

to ujang: uik, lelaki suka membebel???

Cikgu Fonik said...

salam,

setengah org ada kehidupan outdoor, kawan2 yg share minat sesama cth memncing tau make up kereta.

sesetengah ada kehidupan di alam maya, kawan2 dunia blog.

SOS CAP CICAK

Isaac Tan said...

I like the way you think! great work !!

My Little Diary said...

salam,

teruskan berblogging ye
share apa saja yg bole membuatkan org lain rasa bahagia bila baca entry kita.. :)

eqbalzack said...

noreed, thanks so much undi photo abg eq...

jom tgk AJL...hehe

noreed said...

to frogie: i need both friends. from reality and virtual.

noreed said...

to isaac tan: thank u for stopping by here. singgah slalu ye :)

noreed said...

to my little diary: oche, dear

noreed said...

to abg eq:no prob. jom,jom tgk ajl. agak frustrated dgn anna raffali nyer performance.

Unknown said...

jgn le brhnti brblog bile da bermule..sbb ade setengah orang meletakkan secebis harapan tok kite..hurm..renung2kan dan selamat beramall..ahaha

noreed said...

to jiji yu:gulp! speechless dgn komen anda.especially part ending tu..hahahha

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino