Sofa Merah

Lokasi: Kedai Perabut Mewah

"Mahu beli set sofa cik" Saleman macho menyambut kedatanganku

"Ye, tapi saya belum tahu mahu beli yang macam mana"

"Oh, mari-mari saya tunjukkan sofa yang bagus. Rangka sofa set ini, dari kayu jati cik. Kuat dan tahan lama. Lagi pun nampak mewah dan elegen"
Aku hanya senyum memandangnya,
"Saya bukan hanya mahu yang kuat dan tahan lama. Tidak perlu juga bermewah-mewah"
Setengah jam berlegar, keluar dari kedai tanpa membeli

Lokasi: Kedai Perabut Cantik

"Hallo amoi, mahu beli sofa set ka? Mari saya tunjuk yang cantik. Ini manyak cantik, imported dari luar negara. Sangat baguss maa"

Sekali lagi aku tersenyum sambil berkata,
"Saya tidak mahu dari luar negara dan saya tidak mahu kalo ia sekadar cantik. "

Mengorak langkah keluar dari kedai.


Lokasi: Kedai Perabut Sejati

"Mahu pilih sofa cik?"
"Ye, tapi saya belum tahu sofa apa yang saya mahukan. Ni kedai ke-3 saya pergi"
"Takpe, cik sila lah tengok di sekitar kedai ni. Dan cuba duduk. Jika cik boleh sandarkan bahu dengan tenangnya di sofa tersebut dan cik boleh baring dengan selesanya di saat gembira mahu pun duka bersama-sama. Makanya itulah sofa yang sesuai untuk cik. tetapi yang paling penting cik sendiri harus tahu, apa yang cik hendak"
"Saya mahu sofa merah tu"




psstt...psstt...if only I can choose my soulmate like choosing the sofa.

19 comments:

norh said...

saya suka nota kaki itu..heh hehe

noreed said...

to norh: ngehngehngeh...mendalam kan?

Didzy said...

pandai sales person yg last tu promote. Memilih sofa yg bleh duduk suka duka sma mcm pilih bantal busyuk juga kan noreed? Hehe..
Noreed nak buat ape dgn sofa merah tu? Kan noreed suke warna pink..ye dak?

monica said...

kalaulah boleh..mesti kita dpt kebahagiaan hidup.. :)

noreed said...

to didzy: didzy igt. good memory u have. i like pink, but i think red sofa macam lg mengancam plak

noreed said...

to monica: sbb tak bleh lah jadi kategori penglipur lara tu...hehheh

Gentleman Frog said...

salam,

dat is why sofa has no soul.

one of jo

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..salesman yg pandai sentuh hati kita memainkan peranan kan

noreed said...

to mr frogie: tapi kalo sofa berhantu ade kut? hehhehe...

noreed said...

to sahromnasrudin: yup penting tu, kalo sy gi kedai yg nak tak nak jer layan, pasti sy blah...

atoyis said...

kalau la boleh aku pon nak jugak..tapi apa kan daya..aper yg ada ni adlah 'sofa' yg terbaik setakat ini :P

noreed said...

to atoyis: haip!!! jgn begitu besyukur dgn ape yg ada. thanks for visiting my blog, su :)

MasZuber said...

psst, of course u can choose to whom you wanna get marry with. :)

Mat Ganu said...

a'ha..nota kaki yg amat mendalam maksudnye...^_^

eMMe said...

i also like red sofa too~ merah membara perasaan ku ketika melihat sofa ini, hehehe...

noreed said...

to mas:pergh direct tu, mas..hehehe

noreed said...

to mat ganu:hehehe mmg cukup mendalam, jgn smp terkambus sudah...

noreed said...

to emme: sofa rmh emme colour ape?

mommy nana said...

hehe. kt ade sofa merah ikea. dr akak ipar. sbb umah dier tak muat. terime je la. btw, mmg mngancam. sume nk duduk baring. haha berebut lak dah...

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino