Uptown Nite

10 July 2010 - Tonight we heading to uptown. Mula-mula tu just nak pergi uptown yang kat Shah Alam tu ni jer. Then ayah aku cakap jom kita try tengok uptown yang kat Klang tu lah. Hmm aku ikut kan ajer lah. Dengan syarat aku tak mo drive, pakai keta aku tak pe. Sebabnya nanti sampai kat sane if kena side parking, aku tak 'pakar'  nak ber'side-side' parking ni.


Sampai-sampai kat uptown Klang tu, macam 'mandom' jer. Tak ramai yang menjual pun. Orang pun tak ramai. Slipar yang adik aku cari tu, bayang pun tak nampak. Sebenarnya just nak cari slipar jer. Slipar tebal macam wedges tu. Hahahaha aku slamber jer panggil slipar tebal, marah adik aku. Tadi petang dah cari kat Massalam, ada tapi mak ai mahal bebenor RM35 mintak kurang pun just RM30 dia bagi. Baik beli slipar yang ada brand kalo sampai macam tu harganya.

Ok aku citer lah sket tentang Uptown Klang ni ye. Ia terletak kat area jalan nak ke Meru. Uptown ni ada food court . Masa aku sampai kat situ, food court dia ade pasang LCD tp malangnya tunjuk football match Malaysia lah plak. Tak ada astro ke orang kat cni? Kan tengah Worldcup ni bang oi tgk Malaysia league lah plak. Sadis btull. Kat sini ade satu gerai jual pet. Ada jual ikan laga. Yang uniknya, kakak tu (penjual) susun ikan laga dia berdasarkan hierarki. Lagi tinggi ikan laga tu, lagi mahal lah harganya. Dia ada gak jual rabbit. Kacukan rabbit antara aurora dgn rabbit kampung. Kecik lagi rabbit tu, comel sangat.



Dah tak jumpa sliper tebal adik aku tu, kita orang pun beralih arah untuk ke Uptown Shah Alam plak. Uptown ni terletak kat bawah fly-over higway baru yang nak ke Alam Impian. Kat sini memang confirm ramai orang. Nak parking pun susah. My mum mase ni dah bising-bising ngantuk. Dah lah dia malas nak salin baju, pakai jer baju kurung yang pergi ngaji tadi. Hehehe bersabar ye ibuku, kita beronggeng jap jer ni.

Jumpa gak lah sliper adik aku ni. kat sini murah jer, RM18. Amik ko jauh bezanya. Memang markup harga btull lah dia orang kat Masallam tu. Aku pun tumpang sekaki menyopping. Dalam pokai-pokai tu kan. Alah aku spent tak sampai RM40 pun. Ceh, nak menyedap kan hati lah tu...Hehehehe...

No comments:

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino