Maggi TastyLite for My Dinner



18 Jul 2010 -  Tonight my parent tak ada kat rumah gi majlis tahlil. Perut lapar tapi tak tau nak makan apa. Tadi pagi my mum + me masak mee bandung. Setelah sekian lame my auntie, bagi rempah mee bandung tu baru hari ni kita orang nak cuba (Anyway, Thank you Angah). Tapi hasilnya rempah tu tersangatlah pedas. Aku yang terror pedas kat rumah ni pun, (tp between my friend aku lah yg paling tak tahan pedas) tak tahan dengan penangan pedas rencah mee bandung tu. Siap add on kicap nak kurang rase pedas tu.

So malam ni tak mo lah makan mee bandung pedas tu, harus besok aku sakit perut kan? Hmm nak makan ape yea??? Ooo teringat mee maggi yang aku beli mase ada karnival kat opis aku tempoh hari. Kena makan cepat maggi tu sebab after beli baru aku realize yang maggie tu dah nak expired. bulan 9 and bulan 10 kalo tak silap aku dia expired. Patut lah jual murah. 4 pack maggie tastylite (3 perisa kari + 1 ayam) for only RM10. Eee jahat btull!!! Yang aku plak nampak dapat 'green bag' percuma, tergedik-gedik nak beli. Bukan nak check tarikh expired dia. Ha padan muka!!!

Hmmm...lets cook maggi goreng tonight. I choose maggie perisa ayam. Nak masak secara sup seperti yang di'syor' kan kat packaging dia tu aku macam tak lalu lah kan. Tengok iklan kat TV tu dia nyer kuah macam air masak jer. Alah iklan yang one boy tu nak curi makan maggi mak dia, rupa-rupanya mak dia memang suruh habiskan maggi tu. Aku memang penggemar iklan macam budak-budak jer. But that, iklan tak merangsang langsung untuk aku menggagau cari maggi tastylite ni kat supermarket. So tiba-tiba datang idea kreatif aku untuk menggoreng maggie ni.

What I did was,
  1. Tumis bawang merah + bawang putih + lada merah + cili padi.  (If guna bawang kisar lagi syok agaknya??)
  2. Dah naik bau, masuk kan ikan bilis yang dah blend.
  3. Curah lah perencah maggi yang disediakan bersama vegie sekali (Maggie TastyLite ni sediakan vegie sekali....wah btul utk kesihatan..tapi sayur yang kecutlah kan. what do you expect dah nama pun makanan segera)
  4. Then put a little bit soy sauce + curah air sket.
  5. Last skali masukkan lah 'watak utama' kita pada malam ini, mee maggi yang telah dicelur.

 
Taaadaaa dah siap.Now,in front of my laptop having maggie goreng for my dinner. Hmm...Boleh tahan gak rasanya...

No comments:

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino