Contest Tagline Kakyong[dot]com



 This is my 1st entry contest in blogging world. Malu sebenarnya nak joint, tapi bila bace tentang pertandingan ni, trus datang idea utk tagline akak. (Bleh ke panggil akak ni, bleh lah ye sebagai tanda hormat saya terhadap ke'sifu'an akak in blogging world). Knapa malu nak joint? Sebab saya baru jer menceburkan diri di dalam dunia blog ni, still fresh n green. Malah ada 1 syarat tu, sy tak tau pun macam mana nak buat. I just give a try, mana tau "Untung sabut timbul, untung batu tenggelam". (Harap-harap sabut lah...hehehe) Haaiisshh....berperibahasa plak. Sebelum saya melakukan entry untuk contest ni, saya ucapkan "Salam Perkenalan Blogging, harap dapat memberi tunjuk ajar kepada saya dan semoga akak terus success dalam apa jua yang Kak Yong lakukan.(terutama skali in blogging)"

Syarat-syarat n terma contest.
1. Mesti ada blog
Ada. Baru berusia 2 bulan. http://talkisaid.blogspot.com/
2. Link kan kakyong[dot]com dan kakyong's shoppe di bloglist kalian.
Ok Dah. Ada kat sebelah kanan tu. Under title "My Favourite Blog List"
3. Tampal banner di sidebar & link ke n3 contest ini.
Betul ke ape yang saya buat tu yea???
4. Buat entri contest di blog.Content entri
i) tagline yang superb + penerangan
Hehehhe superb ke???~~~ "Coretan ku, Buat Tatapanmu"~~~
Tagline saya tak superb berbanding entry-entry yang lain kak. Ianya pendek dan ringkas. Inilah outputnya bila technical people(me) yang cuba nak joint art world.
"Coretan" yang membawa maksud semua cerita, pengalaman, suka duka bersama keluarga akak. Tak ketinggalan ngomelan akak terhadap anak-anak akak. (Sangat comel entry ngomelan tentang "suka-suka-jer-nak-parking"). Serta beberapa tips-tips berguna yang akak selitkan. Kesemua itu telah akak 'warnakan' dengan begitu cantik dan dikongsi bersama buat 'tatapan' bacaan kami semua. Dengan tagline ini menunjukkan setiap n3 yang dilakukan adalah untuk dikongsi bersama tetamu blog. Tanpa tetamu blog, sepilah rumah blog kita. Btul tak???
ii)beri pandangan kalian tentang blog kakyong[dot]com
Waduh...waduh....yang ini agak susah sis. bagaimana 'newbie' mau memberi komen terhadap 'seniorita' ni. I try my best.
**I`ll start with what i like ~:~ Saya sangat suka dgn macam-macam widget yang kak yong ada kat blog akak. Sungguh attractive and dapat dekatkan pembaca and 'tetamu' blog. Sebagai newbie sy juga suka, n3 yang menyelitkan teknik-teknik blogging pun. Method menyorokkan kotak shoutbox merupakan satu langkah yang bijak untuk mengurangkan serabut. Dan yang paling saya suka adalah, kita blh 'Like' posting n3. Tak ramai yang guna this teknik. I Have to try this..
**Apa yang saya tak suka ek??~:~ Hmm apa yea? I think ruangan entry and ruangan sidebar yang memaparkan iklan and widget tu  macam sama besar. Pada saya jika ruangan entry tu lebih besar adalah lebih afdal, sebab 'dia' kan 'watak utama' di dalam blog tu. So far itu ajer kut yang 'kureng berkenan di hati ku'.
**Cadangan n penambaikan untuk content entri blog ~:~ Perbesarkan ruangan entry supaya lebih besar dari sidebar. Pastu may be akak bleh bubuh background colour untuk entry akak. Ceria sket blog kakyong[dot]com. Hmm apa lagi yea?? Oh yea, Hadiah contest di masa hadapan mungkin bleh lebih global. Memandangkan ada gak follower akak yang bujang, tak ada anak, (ada anak tekak jer saya ni..hehehe) so tak tau nak buat apa dgn cloth diaper tu, kalo dapat (ceh macam dapat jer kan....perasan...).Sometimes it not the prize yang orang kejarkan, it just a token untuk kenang-kenangan.
5. Tinggalkan permalink @ link entri anda di kotak komen entri
Check n done.

Ok that all entry. Harap-harap saya mematuhi semua syarat pertandingan ini.

3 comments:

Unknown said...

salam kenalan,

siapa kah gerangan nama talkisaid ni...

terima kasih sudi join contest tagline ni..

hmm.. since u newbies kan.. let me tell u something.. kakyong punya n3 tu memang dah besor.. 500px saiz.. & side bar tu saiz nya 350px.. ;)

& berkenaan buat background utk n3.. a big NOOO.. ai tak suka.. & kalo letak warna tak konsistent pula... nampak tak best & blog akan lambat loading.. blog yg pro semua nya guna plain... :D

hepy blogging ya.. & nice knowing u..

btw, banner contest u tak tampal di sidebar... pls do ya... thanks..

noreed said...
This comment has been removed by the author.
noreed said...

hi kak yong,

sorry tak perkenalkan diri plak. nama saya norid.
Terima kasih atas reminder tu, sy dah letak dah banner contest tagline akak nun di sidebar sane :)
terima kasih jugak for all the tips yg telah agak berikan. really appreciate.

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino