Gathering After Kluar Hospital

25 July 2010 - Semalam tengah hari, alhamdullilah opah dah bleh kluar hospital. Oh yea, lupa nak bagitau my opah (mak kepada ayah aku) masuk hospital last Wednesday. Sebab nak buat colonoscopy. Citer tentang opah masuk spital tu nnt yea aku khabarkan di lain entry. Bukan apa nak cari skali info tentang colonoscopy tu. Tak mo lah buat entry kosong tanpa ilmu untuk di share bersama.

Dalam tengah hari macam tu, pak andak n family nak datang tengok opah. They tought opah still kat hospital. Dia orang ni tak pernah datang rumah family aku. So ayah aku cakap jalan jer smp mana tau. Berenti kat Klang pun tak pe, nnt aku ayah gi amik. Sekali tu btull dia gi berenti kat Klang. Hehehe lawak pun ada. So kita orang pun gi lah amik. Bfr that kalut me n my mom masak nasi lagi n goreng telur dadar. Dah lah mmg tak ada stock kat rmh. Sorilah yea mkn ala kadar jer lunch ni.

Petang tu my parent seperti biase every Saturday gi class 'orang dewasa'. So kalut lah aku sendirian menyediakan minuman ptg utk dia orang. Kalut bukan ape, sbb dia orang plan nak balik petang tu gak. Auntie Ina yg kat Klang duk lah calling2 tny bila dia orang nak balik and minta aku tahan Pak Andak n family kalo nak blk pun after Maghrib. Sblm tu parent aku dah bising dah mintak dia orang blk besok jer. Mak Ita, adik ayah aku pun nak dtg gak malam tu. Soset-soset ntah macam mn, dia orang pun tak jadi lah balik.

Menu malam ni akan didatangkan khas dari Klang n Damansara yea. Rumah aku sediakan air jer. Hehehe. Dia orang kesian my mum nnt kalut2 nak masak bila balik kelas nnt. Plannyer lepas maghrib dia orang semua ni sampai. Jam dah kul 9, ayah aku start lah gelisah tny brp kali; "Manalah dia orang ni tak smp-sampai ???" Around 9.15 macam tu, Auntie Ina`s Family pun smp bersama sate n Mak Ita`s family (terlewat 15 minit, sbb sesat) jugak sampai bersama Mee Bandung nyer.

Riuh lah malam tu rumah aku yang selalunya sunyi sepi dengan keriuhan mereka semua ni. Opah aku duk bising citer pengalaman hospital dia. Macam-macam citer kluar. Klakar bila dengar. Sessi gosip para ibu, lawak-lawak yang tak masuk akal bila ayah aku and uncle aku bergabung tenaga. And cousin-cousin aku yang kenit bising main bola kat porch depan. Around kul 11 lebih dia orang pun balik. Goodnight everybody.



No comments:

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino