Bathing Time For Ollie

11 July 2010 - Balik dari  basuh kereta hari ini, adik aku nak bersihkan Ollie. Sangkar Ollie dah kotor bebenor. Ollie itself pun dah comot. Nak basuh cage dia, kena lah pindahkan dia dulu kan. So letak dia dalam carrier. Mula-mula aku nak lepaskan jer, tapi adik tak bagi dia akta mesti aku tak terjaga nyer nanti. Ollie ni dah lah suka buli aku. Dia kalo aku kluarkan dia akan terus jer melulu lari. Kalo dengan ayah aku tak plak macam tu. Bersopan santun jer dia kluar. Dia tau yang aku ni tak sampai hati nak marah dia. "Pandai ko memilih orang untuk dibuli yea, Ollie". So masukkan lah dia dalam carrier dia tu. Masa nak masukkan tu pun dia ngada-ngada tak mo masuk. Bila dah pujuk-pujuk baru nak masuk. "Ngada sungguh ko ni". Bila dah dalam carrier tu, aku pun ngusung dia kat temapat adik aku basuh cage dia. Hehehehe Ollie tengok jer mummy dia basuhkan rumah dia.


Bila ayah aku balik surau, dia suruh kita orang lepaskan dia. Dah kluarkan startlah adegan kejar-mengejar. Tak mo bagi dia masuk bawah ketalah, tak mo bagi dia main air lah (kat tempat adik aku tengah menyental cage). Naughty sungguh Ollie ni.

Then upacara memandikan Ollie. Dah comot sesangat dah dia ni. Susah nak mandikan dia. Dia suka meronta-ronta. Kali ni kita orang mandikan dia dalam bilik air. Previously, mandikan dia kat laman luar tu. Nak mandikan dia kena guna air panas. Punyalah songeh kan. Disebabkan tak ada shampoo utk Ollie, kita orang blasah jer guna shampoo HeadnShoulder yang dah tak guna lagi tu. So that, Ollie free dandruff...kehkehkeh. Bila dah kena air, maka kuncup lah badan si Ollie tu. Klakar aku tengok.



Now let's blow ur fur yea Ollie. Nanti selsema plak kalo tak kering btull. Ayah aku sibuk nak blowkan dia. Sayang nyer lah dia kat 'cucu' dia ni. Hehehehe... Ollie tak suka kena blow, dia lari duk kat hujung sangkar. Duk diam jer bukan nak jilat-jilat bulu dia bagi cepat kering. Pemalas btull si gemuk ni tau. My dad dia bebelkan dia, "Ollie tolonglah sesame, cepat sket kering bulu ko tu". Tapi Ollie but derg jer. Bila bulu dia dah kering (mengembang jer macam singa jadi nya) bagilah dia makan. Sungguh-sunggu dia makan . Sian Ollie kelaparan, setelah didera mandi. Ollie...Ollie...Ollie...

1 comment:

yus said...
This comment has been removed by a blog administrator.
 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino