Mari Cuci Kereta

10 July 2010 - Today aku menuntut janji dengan adik aku supaya temankan aku gi cuci kereta. Janji dengan aku semalamnak temankan aku, tapi dah meronggeng tak ingat dunia kan semalam. Kereta aku dah lah berdebu yang amat. Each time ayah aku naik kereta aku, mesti dia membebel "Kotorya keta akak ni". Sampai kadang-kadang tu dia kata lori sampah keta aku tu. Sabar jerlah aku. Aku bukan apa, tak jumpa carwash yang best kat Shah Alam ni.

Dulu mase aku duk kat Klang rajin ler aku gi hantar kereta aku ni basuh. Aku suka btull carwash kat Klang tu. Cara basuh dia very systematic. Yang spray air ade orangnya, yang sabun ade orangnya, yang lap ada orangnya. Kiranya macam masing-masing macam ada JobD. Pastu murah jer RM8. The best part is, ade card bleh stamping each time aku gi hantar cuci kat situ. Cukup semua kotak dah kena cop, nanti dapat cuci kereta percuma. Memang bersih lah dia cuci, tip-top. Puas hati sungguh mak...hehehehe.

Disebabkan keta aku dah ber'lemuih' (bak kata member baik aku, Zirr) sesangat, so aku pun taram jer lah basuh keta aku kat area Padang Jawa, shah Alam tu. Hhmmmmm....aku kurang berpuas hati lah basuh kat cni. kalo nak bagi bintang, aku bleh bagi 2 out of 5 jer. Letih aku nak menunjuk tempat-tempat yang tak bersih. Basuh pun lemah gemalai jer. Macam malas jer dia orang ni buat kerja. Mahal plak tu, RM10 ko. Kalo service bagus tak pe gak.

Kat mana ek nak cari tempat cuci keta best kat area Shah Alam ni??? Bersih and murah. Anybody have a suggestion for me? Oh! kalo suggestion cuci sendiri tidak diterima yea. Hehehe...

No comments:

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino