Ollie Sakit

 "Saya dah wangi"

24 June 2010 - Hari ni balik kerja, tengok sangkar Ollie kosong. Hmm mana plak dia gi ni??? Oh ye lupa nak introduce. Ya, ampun buk. Ollie ialah bunny yang dibela oleh adik aku. Mula-mula macam orang tak amik pusing sangat kat Ollie ni, tapi lama-kelamaan disebabkan kecomelan dia, semua orang pun jadi sayang kan dia. My mum yang tak suka any pet pun dah melayan si Ollie ni. Hehehehe.

Ok back to our story. Usually if aku balik rumah aku mesti panggil si Ollie tu. And dia plak macam tau namanya dipanggil; akan tegakkan kepalanya sambil telinga tercacak tinggi. "Sape panggil aku ni?" Agaknya tu yang dia cakap dalam hati. Ye lah dia bleh cakap dalam hati jer, sebab arnab tak ada suara. But today tak ada plak dia. Carrige dia pun tak ada. Aik pergi mana. My parent`s car ada jer ni. Masuk rumah tanya my mum.

Rupa-rupanya Ollie masuk spital. Sebab ollie dijangkiti fungus. Selama ni yg kita orang tengok hidung dia macam cacat terkopek senget jer tu is fungus. Fungus tu bukan sahaja adaa kat hidung dia, tp kat kaki dia pun ada gak. How we discover that is fungus? It when we brought Ollie to the pet shop to have a grooming session. Minah yang groom Ollie tu ckp dia ada fungus. Sian Ollie. My dad straight away bawak Ollie ke vet at Section 6. My dad, said nanti doctor akan bagi ubat pelali, and doctor akan cut the fungus. Ayoyo so scary plak bunyi citer nyer.

Ok besok kita tengok ape jadi dengan hidung Ollie. Kena balut ke nanti ek??? Siannyer Ollie malam ni tido spital. Good night Ollie...

No comments:

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino