Mari Makan Seafood

Tonight makan seafood kat Jeram. Aku memang suka sangat gi makan-makan seafood ni. Sanggup tu gi Umbai, Melaka semata-mata nak makan seafood. Ketam and sotong memang menjadi sasaran utama aku.

This is the first time I went to Jeram. My cuzzy, Nadiah ni dah 2 kali gi. So malam ni dia akan menjadi our GPS tu Jeram. Actually Jiji and adik aku nyer rancangan lah ni untuk menge’pau’ kami berdua. Dia orang berdua ni memang cukup arif di dalam aktiviti menge’pau’ kakak masing yea. Haiisshhh budak-budak zaman skrang.

Disebabkan my parent nak joint skali, aku mintak Nadiah call restoran tu untuk book. My parent ade hal petang tu, balik lbt. Takut penuh. Yelah malam minggu lah katakan. After sembahyang maghrib kita orang pun bertolak. Macam tin sardine keta ayah aku. Kami berempat sumbat semua masuk dalam keta.

Sampai-sampai kat sana parking penuh btull. Nasib baik adik aku ni memang otai parking, dia turun siap-siap “chup” parking. Nadiah plak gi tanya meja yang telah kami booking.


Mari pilih udang

Panjang janggut sotong nie

Kalo nak pilih ketam, pilih yang betina bak kata member aku, Puan Suria

Ape name ikan ni yea? Dah lupa lah plak

My mum yang memang dah sakit tekak, sore pun macam Ella dah; sakit kepala lah plak. Dia suruh jer kami berempat gi pilih nak makan apa. Aduhai, macam lah terror kan nak memilih seafood mana yang ok. Dengan muka confident kami berempat pun blasah jer pilih. Tapi mase part ni aku macam mandur lah plak kan bg greenlight ok ke tak ape yg dia orang ni pilih. Ye lah, cik kan sibuk menjadi foto journalist. Kehkehkeh…

Sementara menunggu makanan kita orang tu masak, kami apa lagi berposing-posing lah kat jeti kat situ. Nearly 1 hour gak lah tunggu makanan kita orang tu masak.
In my opinion ok lah makanan kat sini. Ikan dia fresh. Aku yang tak berapa ikan ni pun boleh ratah ikan. Fresh and manis sungguh. Mase pilih ikan ni, abang tu mengayat cakap; “Pilihlah ikan ni. Abang baru tangkap petang tadi, fresh lagi ni. Kalo makan mesti teringat abang nyer lah”. Hahhahaha…amik ko memang teringat sungguh. Ketam kat Jeram ni gemuk-gemuk,tapi sayang nyer kurang fresh sket. Tak leh nak nyonyot tang kaki dia tu. Tapi kat sini bleh masak cili telur, macam aku makan kat Langkawi last year. Sotong goreng tepung, hmmm sedap…Menyesal pilih sket jer. Udang I have no comment, sebab aku memang tak makan udang. Hehehehe pelik kan?!?!?!

Really enjoy my dinner. Mendak gak lah keta ayah aku balik nnt. Oh lupa nak bgtau, price dia agak reasonable lah. Ok enjoy the snap shot; jangan sampai terliur yea.

Ketam masak cili

Sotong goreng tepung

Ikan 3 rase

Butter prawn

No comments:

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino