Cute Map to Open House

Salam buat semua pembaca blogku. Agak lewat mengupdate blog, hari ini. Maaf ye, pelbagai urusan perlu dilakukan hari ini.

Ini cerita open house lagi. Bagi chance yea, kita bercerita raya sehingga hari habis Syawal. Tapi ini pun cerita dah ala-ala basi pun citer berlaku pada weekend yang sudah baru nak update minggu ni. Minggu lepas terlalu banyak citer raya. Muak pulak korang baca nanti.

Last weekend my dear cousin, Nadiah buat open house for her close friend. Disebabkan family aku semuanya dah beraya rumah dia, kecuali aku so dia pun ajak lah aku datang sekali. Actually dia invite gak parent aku datang skali, tetapi kat aku macam jatuh hukum wajib untuk attend kan. Aduhai, mula-mula tu aku malas nak gi sebab aku tak tau jalan nak gi rumah dia. Oh rumah dia kat area Gombak. Bukannya tak pernah pegi, pernah. Cumanya, kalo gi rumah dia usually my dad drive dan aku pun tak pay attention pun lah terhadap jalan2 nak ke rumah dia. Pernah gak drive dari Shah Alam ni ke Gombak tu, tp tak straight gi rumah dia pergi main futsal dulu. Then baru gi rumah dia. Tu pun gi dgn my sis guna Miss Gamin. Ni nak drive sorang-sorang. My parent tak leh ikut ada jemputan lain.

Map to Gomabak


Disebabkan auntie aku (mak Nadiah) dah bising tanya kat Nadiah napenyer aku tak mo datang open house tu, aku pun jadi serba salah. Rasa tak baik plak orang dah jemput aku tak gi. So aku pun mintak lah map ke rumah Nadiah ni. Dia forwardkan lah map ke rumah dia kat FB. Hahaha comel sungguh map dia. Skala berapa ni map awak? Tensen dia bila aku tanya macam tu. Tu map last minute menurut dia. Beside map tu, aku mintak dia bagi simple instruction sket. Tapi aku sms dia awal-awal lagi

"Babe, kalo I sesat tiba rumah you kul 6 simpan makanan utk I tau"
Gelak minah tu baca sms aku.  Majlis start from 12.30-6.00 ptg. Harap-harap aku tak sesat. Dengan lafaz bismillah, selawat banyak-banyak sket, aku pun bertolak around 1 petang and kul 2.15 dah sampai. Tanpa sesat ok. Ceh berlagak tak? The cute map really work. Terkejut cousin aku. Dia budget mesti dia kena fetch aku kat mana-mana. 

Pelbagai menu di rumahnya, Nasi Arab, lontong, roti jala dan kuih-muih. Dah habis makan, aku melepak-lepak kat atas melayan FB sambil tengok tv. Nak mix around tak kenal kawan-kawan cousin aku ni. Aku dah lah memang berat mulut sket kalo org tu aku tak kenal. Kalo dah kenal, laju jer mulut aku ni macam bertih jagung. Hehehe.

Balik around kul 4 lebih. Balik ada tersesat sket. Terlepas simpang nak masuk highway DUKE tu. Aku memang pengguna tegar DUKE. Suka guna DUKE, keta tak banyak. Tapi sakit sket nak bayar tolnya. All together from Shah Alam to Gombak, lalu NKVE and DUKE tol lebih kurang RM 7. Huh! boleh gi Seremban.




psstt...psstt...my cousin house ni dekat dgn rmh arwah dato sosilawati, masa aku pass by rmh masih terdapat bebereapa reporter di depan rumah beliau. Semoga rohnya dan 3 yang lain dicucuri rahmat.Al-Fatihah....

6 comments:

aimannajmy said...

mak aiih rajin gila silap kaler2 lagi map tuh..detail abih kalo sesat mmmg xlogik la huhu

AngahSayang2314 said...

amin moga rohnya di cucuri rahmattt

i follow uuu jom kita tukar2 link jommm

toyolkiut said...

area KL slngor ni TK xbrape tau sngt..
klau pegi sana pun hnya ke media prima..

Unknown said...

tu map last minute ke??macmam complete je semua benda..huuh

noreed said...

to aimannajmy:hahaha comel kan map cuzzy sy tu. naib baik tak sesat, kalo sesat mesti bantai kena gelak.hehehhe

noreed said...

to angahsayang2314: aminnn

to toyolkiut: uik gi media prima? artis ke ni?

to e.d.y: kalo bgtau cousin sy ni, sure bangga habis dia.

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino