Setelah 13 Tahun Tidak Berjumpa

Salam buat semua pembaca blogku. Harap kehidupan korang semua ceria-ceria selalu.

Semalam awal pagi semasa aku di opis dpt sms, "Oit makcik busy ka?" Sape pulak lah pagi-pagi buta kejutkan aku ni. Tapi aku budget ni mesti kawan-kawan aku ni. No tak dikenalilah plak ni. Tapi no Johor ni. Sape plak lah ni kan. Aku dah lost contact dengan kawan-kawan ku di Johor. Just connect melalui FB jer. Dengan pantas aku reply balik tanya sape. Rupa-rupanya classmate aku semasa aku form 4 and form 5 di Sekolah Teknik JB dulu. Nada sms dia ala-ala nak majuk sbb aku tak save no hp dia. Huhuhu aku bukan tak save lah dear. Ini semua gara-gara aku gatal bertukar hp dengan adik aku. Ada certain no yang tak berjaya transfer ke hp ni.

Setelah 13 Tahun Tidak Berjumpa

Member aku ni datang kat KL coz ade course. Lupa plak nak kenalkan nama member aku ni. Nama dia Farhana. After that sambung kursus lagi kat Genting. So dia free on Tuesday tu jer. Event semalam aku penat dengan kerja, dengan posenya lagi, I force myself to meet she. Kalo tak jumpa ni tak tau lagi bila bleh jumpa. Since after SPM tak jumpa2 smp skrang. Nearly 13 years ok. So we plan to meet at Subang area kul 6.30 petang. Sebab aku abis kerja kul 6. Nak rushing balik rumah hantar lappy lagi, then baru bertolak ke Subang.

Tiba-tiba tu dalam kul 5.40 dia sms, ckp dia dah sampai kat Empire. Ayoyo, I'm still in the midle of discussion. Ending the discussion trus kalut Asar kat opis,hantar lappy and drive all the way to Empire Subang. Berbaju kurung aku jumpa dia. Tak sempat nak salin baju. Ayu lah plak gi soping mall hari tu kan.

Alhamdulillah, federal tak jammed on that day. Kul 6.15 p.m, I manage to reach Empire. Dia tunggu aku kat area O`Briens Cafe. Tengah aku kalut-kalut nak gi ke situ, boleh dia sergah aku kan. Sabar jer lah minah ni. Pastu kita orang pun melepak di Restoran Teh Tarik. Im having 'TT Nasi Goreng' and 'Barli Lime-hot'. Farhana ni diet ke ape ke aku pun tak tau. Just makan french toast jer. Hmm, suka hati ko lah asal ko bahagia dan bertenaga nak berceloteh dengan aku.

Dari citer family, ex-boyfriend, class mate yang dah berkahwin, cerita fb, cerita kolej semua pun kami compress di dalam pertemuan 1 hour date ni. Tu pun rasa tak puas jumpa dia. Aku cakap kat dia;
"Kalo ko tak ada course kat Genting besok, memang aku dah kidnap ko bawak blk rumah aku mlm ni"
Kami berdua balik after Maghrib. Dia pun tumpang orang kan, tak leh lah nak berlama-lama. But kita orang memang tak puas berchat lah masa tu. Oh ye, Farhana ni agent insurance for Prudential. So sempat lah dia hadiahkan aku diary, planner and desktop calendar 2011. Plus coklat. Thanks, babe. Kepada sesapa tak ada insurance or nak tambah insurance bleh lah drop a comment nanti aku bagi contact line dia.

Setelah 13 Tahun Tidak Berjumpa





psstt....psstt...shock sgt borak smp lupa nak amik gambar kami berdua sedangkan aku memang bawak camera.





4 comments:

khairolghani said...

biasa la tu..kalau dah jumpa kawan lama,kerjanya berborak je la..memang akan jadi lalai dan masa cepat je berlalu sebab kita happy waktu tu..

Unknown said...

bestnye kan kalau jumpa kawan yg dah lama tak jumpa

abigemok said...

hahaha. kalau member lama x jumpa mesti mcm2 cerita keluar kan? hihi

noreed said...

to khairolghani: mmg tak sedar masa berlalu, hampir2 terlajak maghrib huhuhu

to edy:best smp tak sedar masa berlalu

to kyuubi:tu lah, msg update citer msg2. kdg2 update cited member lain gak.hehehe

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino