Kawan Dan Cinta


Kawan Dan Cinta

Kawan, cinta itu amat indah
Kawan, semua orang mahukan cinta
Kawan, semua orang kejarkan cinta
Kawan, berhati-hati dengan cinta yang kau kejar

Kawan, aku tau kau terluka
Kawan, aku juga terluka
Kawan, aku tahu hatimu berderai
Kawan, aku mengerti derita mu
Kerana kawan aku turut alaminya

Kawan, kuatkan semangatmu
Kawan, sengkakan air matamu
Kawan, berdiri lah semula dengan teguh
Kerana kawan aku tahu engkau kuat

Kawan, andai cinta menjengah lagi
Kawan, andai pintu hati mu diketuk lagi
Kawan, andai arjuna muncul lagi
Kuharapkan kau berhati-hati

Kawan, tiada kata-kata manis dariku
Kawan, mungkin kau tidak mahu berkongsi ceritamu
Kawan, mungkin kau tidak suka mendegar celotehku
Kawan, mungkin kau pikir ku prejudis

Kawan, Ku tak mahu kau terbang terlalu tinggi
Kawan, tiada dengki di hati ini
Cuma, kawan ku tak mahu kau terhempas lagi
Menyaksikan hancurnya hatimu berderaian

Kawan, ku sentiasa di sini untuk ketawa bersama
Kawan, ku di sini jika kau perlukan seorang untuk kau bersandar
 Kawan, ku akan memegang tanganmu bila kau memerlukan ku
Kerana kita KAWAN dan masih mencari CINTA


Kawan Dan Cinta
Comel plak cartoon ni



psst...psstt..decided to publish my poem walaupun ntah apa-apa.Hehehe Dedicated this poem to my friend and to myself.

picture source: weheartit.com

4 comments:

eMMe said...

Kawan dan cinta tak dpt dipisahkan...
Noreed, u my friend, i love my friend...

noreed said...

hi emme. u also my beloved friend. muaahhh.keep in touch dear :)

mummy nana said...

noreed, me also thinking to do the same. for my friends. tp bkn la sajak. just ucapan dedicated to all. haha tak tiru tau! hehehe

noreed said...

hahaha mommynana ni buat lawak plak. jgn tiru, sbb buat malu jer. poem ntah ape2, just luahan rasa utk diri sendiri jer.

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino