Dinner In The Sky


Beranikah anda untuk makan, meeting atau berkahwin nun di atas langit sana. Nape tak percaya? Jangan tak percaya skrang benda tu dah macam menjadi satu trend buat golongan elit. Service ini disediakan oleh Syarikat Event In Sky. Idea yang tersangat kreatif, tetapi perkataan pertama yang terkeluar dari mulut aku tentang benda ni "Gila ke?" Hahahaha.


Ok mari aku citer macam mana benda ni beroperasi. Kerusi meja yang boleh menempatkan 22 tetamu akan berada di atas platform 9m (panjang) X 5m (lebar). Dont worry anda tidak keseorangan di atas sana. Makan malam akan ditemani dengan 5 orang pekerja (chef, waiter, entertainer, etc) Ini merupakan jumlah maximum staff yang bleh berdiri di tengah-tengah platform tersebut. Plat form ini akan diangkat ke atas menggunakan crane setinggi 50 meter. Ada brani? Chef-chef akan masak di atas platform menggunakan dapur elektrik. Tapi kalo nak masak dengan api yang bernyala-nyala macam bakar sate, lupakan saje.


Dari segi keselamatan semua yang naik di atas platform tersebut, tak kira tetamu or chef, mereka akan diikat menggunakan tali. Macam seatbelt. Tak leh lah nak meloncat-loncat kat atas tu yea. Untuk makan kat atas sana tu, para tetamu harus mengambil insurans. Dasat btull nak makan pun kena ada insurans. Oh yea kalo ketinggian tak sampai 150cm, maaf ye anda tidak dibenarkan joint. And most important thing, you all must have US$25k untuk berada di atas sana.


Macam mana kalo nak gi toilet. Kat atas sana tak ade toilet ye haraf maaf. If nak gi toilet gak, sila bgtau waiter and platform akan turun sebentar dalam masa seminit sahaja. Hmmm cepatnyer proses nak turunkan tu, macam roller coster plak. If you want entertainment during your dinner pun bleh. Nanti akan ada satu platform kat sebelah bersama pemain piano and violin. Piano yang gabak tu pun nak dibawa naik.


Banyak country yang dah try benda ni. Antaranya, Amerika, Australia, Istanbul,  Italy, South Africa, Japan dan banyak lagi lah. If korang gi kat website dia ade lebih 30 negara yang sediakan perkhidmatan ini. Hmm M'sia blum masuk list lah.

So, if nak tau lagi tentang kerja giler ni, jom tengok kat Astro channel Travel & Living (707) kul 10 malam ni. At least bleh menghilangkan Monday Blues tu kan.   Kalo dah tak sabar nak tau sila ke dinnerinthesky.

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino