Ada Berapa Negara Dalam Dunia Ni???

21 August 2010 - Halllooo semua, apa macam hari ni? Kepada yang berpuasa selamat berpuasa. Kepada yang tidak jalanilah hari anda dengan bermanfaat ye. Apa kata hari ini kita uji minda atau lebih tepat lagi ui general knowledge kita. Rasa-rasa korang semua ada berapa negara dalam dunia ni? Tadi aku tanya pakcik google, hmm macam-macam jawapan kluar. Ada yang kata 192, 194, 195, 196. But according to United Nations there is 192 yang berdaftar di bawahya. Sebenarnya, sebelum artikelku ini ditulis, aku saja meng'test' diri sendiri kat website, oneplusyou.com. Di website ni, ada pelbagai kuiz, antaranya dalam masa 5 minit berapa banyak country yang kita bleh senaraikan? Dare to take the challenge. Gi lah try kat sana. Shock, u will be surprise how many country that you know. Aku dapat sket jer. Huhuhu. Hampeh btull geografiku. Nak wat mcm mana dulu blajar geografi sampai Asia Tenggara jer. Ceh! Alasan jer....Want to know my result? Sebelum tu korang kena amik test tu dulu. Jujur tau, jgn flip pakcik google. Bulan pose ni tak baik tipu-tipu tau.

Here, is my result!!!! Jangan gelakkan aku tau. Malu I..


v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
.
.
.
.
.
1.America
2.Afghanistan
3.Australia
4.Austria
5.Bangladesh
6.Brunei
7.Cambodia
8.China
9.Cuba
10.Denmark
11.Germany
12.India
13.Indonesia
14.Israel
15.Japan
16.Laos
17.Madagascar
18.Malaysia
19.Mauritius
20.Mexico
21.North Korea
22.Pakistan
23.Peru
24.Singapore
25.South Korea
26.Thailand
27.Uganda
28.United Arab Emirates
29.United Kingdom
30.Vietnam
31.Zimbabwe

31 jer jawapan yang mampu aku bagi. Adei truk btul result aku. Berapa negara yang korang dapat ek? Oh yea if nak tau info sesuatu negara tu bleh lah lawati laman web wiki.answers.com. Let I share little bit info tentang Malaysia yang aku perolehi di sana ye.


Msia Flag



talkIsaid

psstt...psstt...Sunni Muslim tu ape yea?

No comments:

 

talkIsaid Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino